Vieläkö joku pelaa Call of Cthulhua?

Mainion kauhumaailman keskustelualue. Sekä alkuperäinen että d20 versio

Valvojat: Thaumiel_Nerub, EvilJänis

ViestiKirjoittaja Bleakfuture » 16 Elo 2006, 12:47

Itse olen johtanut CoC 7-8 vuotta, sitä ennen pelaajana about 5 vuotta ja basicissa olen pysynyt. Se on tuttu systeemi ja se on myös helposti tilanteeseen sopivaksi muokattava systeemi, orjallisesti jos lähtee seuraamaan niin joihinkin tilanteisiin/tapahtumiin se ei käy suoraan, pitää vähän taivutella. d20 kirja pitäis hommata juurikin sen takia että siitä kuulema löytyy paljon käyttökelpoista kunhan heittää itse pelisysteemin ikkunasta ulos.
yum yum...
Bleakfuture

ViestiKirjoittaja Mynas » 04 Joulu 2006, 10:02

CoC:tä on tullut pelattua jonkin verran. Tällä hetkellä pelataan kahta, toinen sijoittuu 1920-luvulle ja toinen 1930-luvulle. 20-luvun Coc-hahmona on intialainen biologian professori Zerbain Merdoz (taistellut I MS:ssa) ja 30-luvun pelissä norjalainen valaan/hylkeenpyytäjä Dolfram Jönner. Kummassakin eri pelinjohtaja ja pelaaja määrä vaihtelee 3-6.
Viimeksi pelatessamme (joskus heinäkuussa) Jönnerin Lontoosta saadusta talosta löytyi kiva lonkero yllätys. Taloudenhoitaja kuoli ja melkein omistaja, Jönnerkin. Hengenlähtö oli lähellä, tajuttomuuteen matkaa 3 Hp:tä.
Mynas

ViestiKirjoittaja EvilJänis » 29 Heinä 2008, 10:07

Kyllävain pelattaisiin, kunhan saadaan kaikki osat loksahtamaan paikoilleen, tässä on nyt melkein 3 kk tauko ollut peleissä :-(
ALL HAIL THE KING!
EvilJänis

Re: Cthulhua pelataan - ja ahkerasti

ViestiKirjoittaja pickaboo » 02 Elo 2008, 22:15

Cat_Scully kirjoitti:No, kyllä se ainakin minun mielestäni toimii. En siis tosin ole pelannut vanhaa versiota. Muista d20 peleistä Star Warsia. Tällä hetkellä laitettiin tosin peli tauolle, kun PJ halusi päästä itsekin pelaamaan. Meillä on aika eri tasoisia hahmoja loppujen lopuksi (pojat on pelanneet pitempään), mutta vasta ihan tuossa kampanjan lopussa PJ:kin muisti, ettei ole antanut ollenkaan expaa koko syksyn ja alkutalven aikana. Siinä noustiin sitten kerralla pari tasoa. Tosin me likat tehtiin hahmot jo suoraan kolmannelle tasolle (kun ykköstason hahmoista ei ole mihinkään). Eli viitostason hahmot on "huonoimpia". Poikien hahmoista minulla ei itse asiassa ole edes varmuutta, sen verran pitempään ne ovat Cthulhua pelanneet. Onhan se ihan kiva, kun havainto on jo keposesti 12 + noppa, eikä meidän patologin tarvitse heittää kuin kakkonen sen Treat injuryyn, niin homma on hoidossa.
Vertailun vuoksi pitäisi varmaan testata sitä vanhempaa systeemiä, yksi kaveri on pelannut sitä...

Kyseisen patologin pelaajana sanoisin, että pelinjohtajalla meinasi kampanjan loppuvaiheilla revetä pää kun computer use ja heal meni yli 30 melkein joka kerta :D Tykkään pelata osaavia hahmoja.
pickaboo

Edellinen

Paluu Call of Cthulhu